معرفی برسی و اموزش جدیدترین تکنولوژی و محصولات روز دنیا

اخبار برسی و مقایسه جدیدترین لپ تاپ , کامپیوتر , لوازم جانبی و ... و تکنولوژی های روز دنیا

معرفی برسی و اموزش جدیدترین تکنولوژی و محصولات روز دنیا

اخبار برسی و مقایسه جدیدترین لپ تاپ , کامپیوتر , لوازم جانبی و ... و تکنولوژی های روز دنیا

روزهایی که لپ تاپ بازی معمولاً جانوران هیولایی و حجیم و مجهز به فن‌های عظیمی بودند که بدون در نظر گرفتن میزان کم، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کردند، گذشته است.

این روزها، لپ تاپ گیمینگ پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند و به ماشین‌های فوق‌العاده براق با قابلیت‌های بازی باورنکردنی تبدیل شده‌اند تا با دسکتاپ‌های قدرتمند مطابقت داشته باشند.

معمولاً رایانه‌های رومیزی قوی‌تر، بادوام‌تر و قابل ارتقاتر از لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شدند، اما لپ‌تاپ‌های بازی کاملاً روایت را تغییر داده‌اند، البته با این تفاوت که شما هنوز در عصر حجر زندگی می‌کنید.
به طور معمول، انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ ایده‌آل به این بستگی دارد که بین عملکرد، قابلیت حمل یا قیمت چه چیزی برای شما مهم است. به طور کلی، فقط می توانید دو مورد را انتخاب کنید. برای مشاوره در مورد خرید لپ تاپ حتما با کارشناسان نوژینو تماس بگیرید

در حالی که برخی از لپ‌تاپ‌ها قدرتمند و سبک هستند، اما اغلب اوقات با قیمت‌های گرانی عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر، می توانید مدلی با عملکرد قدرتمند با هزینه مقرون به صرفه دریافت کنید، اما احتمالاً سبک وزن نخواهد بود.

در این مقاله سفری به دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمندی خواهیم داشت که می‌توانند جایگزین دسکتاپ شوند. صرف نظر از آنچه به دنبال آن هستید، در این راهنمای جامع ما چیزی برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد.

 

تفاوت بین لپ تاپ و کامپیوتر

اگر بین انتخاب لپ‌تاپ یا کامپیوتر گیر کرده‌اید و نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، باید در اینجا کمی دقت کنید. در زیر تفاوت بین لپ تاپ و کامپیوتر آورده شده است .

 

پردازنده

در حالی که اندازه پردازنده های رایانه های رومیزی کمی بزرگتر است، به این معنی است که پردازنده ها می توانند قدرتمندتر از پردازنده های موجود در لپ تاپ ها باشند.

به طور معمول، آخرین و پیشرفته ترین پردازنده ها ابتدا در رایانه های رومیزی در دسترس هستند. با این حال، پردازنده‌های لپ‌تاپ تقریباً به پردازنده‌های دسکتاپ رسیده‌اند، اگرچه هنوز در مقایسه با پردازنده‌های دسکتاپ کمی محدود هستند.

اما با یک لپ تاپ گیمینگ، می توانید لپ تاپی داشته باشید که عملکرد آن برابر با یک لپ تاپ رومیزی باشد، البته با هزینه گران تر.


مصرف برق

به طور معمول، رایانه های رومیزی انرژی بیشتری نسبت به لپ تاپ ها مصرف می کنند. از آنجایی که آنها معمولاً دارای اجزای بسیار زیادی هستند که باید به آنها قدرت دهند، کاملاً قابل درک است.

در صورتی که برق قطع شود یا نوسان داشته باشد، هر فایل سند ذخیره نشده ای که روی آن کار می شود ممکن است از بین برود.

از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از آنجایی که آنها با اجزای کوچکتری عرضه می شوند، می توانید مطمئن باشید که برای عملکرد به انرژی کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این، لپ‌تاپ‌ها باتری دارند، به این معنی که قطعی برق و نوسانات احتمالاً باعث از بین رفتن پروژه ذخیره‌نشده نمی‌شود. به محض قطع شدن برق یا نوسانات، باتری به تغذیه دستگاه ادامه می دهد.


سرعت

اگر در روزهای خوب گذشته یک کامپیوتر بسیار سریع می‌خواستید، چاره‌ای جز خرید یک کامپیوتر رومیزی نداشتید.

امروزه یک لپ تاپ دسکتاپ و یک لپ تاپ گیمینگ عمدتاً از نظر عملکرد برابر هستند. تنها زمینه ای که آنها در آن تفاوت زیادی دارند در توانایی های بازی آنها است.

در حالی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ در هنگام بازی کردن نیز بسیار قدرتمند هستند، اما معمولاً چیزی ندارند و همیشه گران‌تر هستند.

به طور کلی، اگر به دنبال رایانه‌ای هستید که آخرین بازی‌ها را اجرا کند، یا دسکتاپ یا لپ‌تاپ بازی را انتخاب می‌کنید.

هر یک از این دو گزینه باید تجربه بازی باورنکردنی را به شما ارائه دهد.

 

 

هنگام انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ برتر به دنبال چه چیزی باشید

یکی از نابخردانه‌ترین تصمیم‌هایی که هر کسی می‌تواند بگیرد، خرید یک لپ‌تاپ بازی بدون دانستن چیزهایی است که واقعاً باید به دنبال آن باشید. خرید لپ تاپ گیمینگ یک امر کاملاً پیچیده است و باید با آن برخورد کرد.

 

CPU

CPU که به عنوان واحد پردازش مرکزی نیز نامیده می شود، مغز رایانه شما است و در واقع به همین دلیل رایانه شما را رایانه می نامند.

این برنامه همه کدها، محاسبات و هر چیزی که برای مدیریت نرم افزار لازم است، از مرورگرهای وب گرفته تا بازی ها و سیستم عامل را انجام می دهد.

به خاطر داشته باشید که یک واحد پردازش مرکزی ضعیف می تواند کارت گرافیک شما را تنگ کند. یک پردازنده مدرن 4 تا 6 هسته ای انتخاب کنید، خوب خواهید بود.

 

پردازنده گرافیکی

GPU اساساً یک CPU اضافی است که رایانه شما برای انجام کارهای سنگین خاص مانند بازی از آن استفاده می کند. لپ تاپ گیمینگ در اصل یک رایانه شخصی است که دارای یک پردازنده گرافیکی اختصاصی است. CPU حیاتی ترین جزء هر کامپیوتر بازی است.

امروزه اگر به دنبال لپ‌تاپ گیمینگی هستید که می‌خواهید بازی‌های جدیدی را با تنظیمات کاملاً خوب روی آن اجرا کنید، توصیه می‌کنیم چیزی زیر GTX 1050 Ti انتخاب نکنید.

رم

RAM چیزی است که کامپیوتر برای اجرای وظایف فعال استفاده می کند. از آن به عنوان حافظه دسترسی تصادفی نیز یاد می شود، و "حافظه" در نام آن نشان می دهد که رایانه چگونه فرآیندهای در حال اجرا را در آن ذخیره می کند و آنها را برای دسترسی سریع در همه زمان ها می خواند.

بنابراین، رم بیشتر، لپ‌تاپ شما را قادر می‌سازد تا کارهای فعال بیشتری را ذخیره یا به خاطر بسپارد - همزمان با آنها به طور مؤثری دستکاری می‌کند - به طوری که لپ‌تاپ قادر به انجام چند کار به آرامی است. در حالی که 16 گیگابایت رم ایده‌آل برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ است، به دنبال لپ‌تاپ مخصوص بازی با حداقل 8 گیگابایت رم باشید.

 

صفحه نمایش

یک CPU عالی در صورتی که صفحه نمایش شما ضخیم باشد هدر می رود.

خوشبختانه، نمایشگرهای قدیمی‌تر TN که به نسبت کنتراست پایین‌تر و زاویه دید ضعیف شهرت دارند، راه را برای پنل‌های IPS برتر که کنتراست دینامیکی بیشتری دارند - زوایای دید وسیع‌تر و نمایش رنگی دقیق‌تر - مشکی سیاه به نظر می‌رسد و نه خاکستری، باز می‌کنند.

 

مدیریت حرارت

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام انتخاب یک کامپیوتر بازی ایده آل برای نیازهای خود رعایت کنید، مدیریت گرما است، به خصوص اگر لپ تاپ مخصوص بازی می خرید که دارای فن های خنک کننده با اندازه کامل و کیس های هوادار بزرگ نیست.

یک لپ‌تاپ گیمینگ خوش‌ساخت باید گرما را به درستی پخش کند، در حالی که GPU و CPU تحت فرآیندهای سنگین کار می‌کنند، با طراحی هیت سینک توانا و تهویه عالی.

 

VRAM

برای عملکرد مناسب GPU، داشتن یک GPU دارای VRAM مخصوص به خود حیاتی است. این برای ذخیره بافت‌ها، قاب‌ها و سایر ویژگی‌های مورد نیاز برای به دست آوردن قاب‌ها مهم است.

ممکن است تعیین میزان نیازتان بسیار مشکل باشد. بنابراین، بهتر است گزینه ای را با حداکثر VRAM انتخاب کنید.

شما می توانید یک لپ تاپ بازی با سه تا چهار VRAM خریداری کنید. اگر بودجه کمی دارید، می توانید یک VRAM 2 گیگابایتی انتخاب کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که وضوح لپ تاپ 1080P است.

 

G-Sync یا FreeSync

پنل‌های بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی از فناوری‌های G-Sync یا FreeSync پشتیبانی می‌کنند، که هر دو برای خلاص شدن از شر شبح‌های ناخوشایند و پارگی‌های گرافیکی در مانیتورهایی با رزولوشن 1080p تا 4K طراحی شده‌اند.

60 هرتز حداقل نرخ تازه‌سازی در حال حاضر است، اما مانیتورهای زیادی وجود دارند که 120 هرتز را ارائه می‌دهند که حتی رندر سریع‌تری را بدون لکنت ارائه می‌دهند.

 

عمر باتری

لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولاً به خاطر قدرت طولانی‌شان شناخته نمی‌شوند و اکثر آنها فقط برای ۴ ساعت استفاده متوسط ​​دوام خواهند آورد. همچنین چند مدل وجود دارد که می توانند 7 ساعت یا بیشتر دوام بیاورند.

در هر صورت، باید اطلاعات عمر باتری لپ‌تاپ بازی را نیز قبل از خرید آن بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی دوام خواهد آورد.

 

ذخیره سازی

در حالی که امروزه اکثر رایانه ها فضای زیادی برای ذخیره سازی دارند، نوع هارد دیسک مورد نیاز شما کاملاً به ترجیح شما بستگی دارد.

در اصل دو نوع هارد دیسک وجود دارد - درایوهای حالت جامد و درایوهای چرخشی.

درایوهای حالت جامد به لطف قابلیت اطمینان و سرعت بسیار محبوب هستند.

با این حال، این درایوها به ازای هر گیگابایت گران‌تر هستند، بنابراین معمولاً کوچک‌تر هستند - اکثر لپ‌تاپ‌های بازی با درایوهای حالت جامد با حدود 256 گیگابایت عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر، درایوهای چرخشی کمی آهسته‌تر خوانده می‌شوند و احتمالاً کمتر قابل اعتماد هستند، اما فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند که در بیشتر موارد حدود 1 ترابایت است.

 

3 بهترین لپ تاپ گیمینگ جایگزین کامپیوتر

اگر به دنبال خرید لپ تاپ استوک مخصوص بازی برای جایگزینی کامپیوتر خود هستید بهترین رقیب دیجیکالا یعنی نوژینو در ضمینه خرید لپ تاپ استوک بسیار موفق تر عمل کرده و ممکن است کار آسانی نباشد.

با این حال، ما برخی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار را در اینجا بررسی کرده‌ایم تا کار را کمی برای شما آسان‌تر کنیم.

 

لپ تاپ MSI GS65 Stealth Thin

خرید لپ تاپ MSI GS65 Stealth Thin

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ هستید که هر آنچه را که می‌خواهید داشته باشد، این مدل باید یکی از مهمترین ملاحظات شما باشد. با ارائه مقدار باورنکردنی قابل حمل و راحتی، می توانید به راحتی این لپ تاپ را به هر کجا که می خواهید ببرید. همراه با قابلیت های یک لپ تاپ بازی، این دستگاه به اندازه کافی قدرتمند است تا جدیدترین بازی ها را با حداکثر تنظیمات اجرا کند.

این لپ تاپ دارای بدنه آلومینیومی بسیار براقی است که حس لوکس و محکمی دارد و خوشبختانه فاقد زیبایی گیمر نفرت انگیز است. بهترین بخش این است که جدا از بسیار باریک بودن، حاشیه‌های 4.9 میلی‌متری صفحه‌نمایش، اندازه کلی شاسی را در نظر می‌گیرند که اندازه آن حدود یک اینچ کوچک‌تر از اکثر لپ‌تاپ‌های 15 اینچی است. علاوه بر این، این لپ تاپ دارای صفحه کلید بسیار پاسخگو، جامد و دارای نور RGB از SteelSeries است.

همچنین، دارای یک پد لمسی و یک وب‌کم مفید است که در بالای صفحه نمایش قرار دارد و خوشبختانه از «دوربین دوربین» وحشتناکی که در اکثر لپ‌تاپ‌های با حاشیه‌های نازک دیده می‌شود، جلوگیری می‌کند.
G-Sync تنها ویژگی بازی است که در این رایانه شخصی پیدا نمی‌کنید، اما این چیزی نیست که نتوانید با آن زندگی کنید، زیرا حذف آن حتی امکان قیمت مقرون به صرفه‌تر و عمر باتری را برای یک روز کامل فراهم می‌کند. پخش ویدئو، مرور وب و ایمیل.

 

نقات مثبت
• طراحی خیره کننده و ظریف
• عملکرد فوق العاده
• عمر باتری طولانی
• احساس محکم و لوکس
• صفحه کلید پاسخگو و جامد
• پد لمسی پاسخگو

نقاط منفی
• بدون G-Sync
• قسمت زیرین داغ می شود

 

لپ تاپ Razer Blade 15

لپ تاپ Razer Blade 15

به عنوان یک ارتقا در محبوب Razer Blade 14، چیزی کمتر از استثنایی نمی توان از این دستگاه انتظار داشت.

کیفیت کار، صفحه‌کلید RGB و IO نسخه قبلی خود را بهبود می‌بخشد، اما با طراحی مدرن، سخت‌افزار قدرتمندتر و نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا.
به دلیل شباهت های طراحی، بسیاری از مردم Blade 15 را یک مک بوک پرو بازی می نامند.

این دستگاه دارای ساختار آلومینیومی یکپارچه باریک با لبه‌های مستقیم، صفحه کلید اصلی، بلندگوها و پد بزرگ است.

با این حال، Razer Blade 15 دارای حاشیه‌های نازک‌تر، پنل 144 هرتزی FHD IPS و سخت‌افزار قدرتمندتر است.
کامپیوتر در چند پیکربندی مختلف ارائه می شود. هر کدام دارای 32 گیگابایت رم، پردازنده 6 هسته ای Intel Core H، باتری 80 وات ساعتی و یک اسلات ذخیره سازی M.2 هستند.

سپس، می‌توانید گرافیک GTX 1070 یا GTX 1060 Max-Q و همچنین 3 گزینه نمایشگر را انتخاب کنید: UHD 60 هرتز، FHD 60 هرتز و FHD 60 هرتز.

در حالی که گزینه GSync وجود ندارد، عمر باتری طولانی تری را ممکن می کند.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، این لپ تاپ عملکرد قابل تحسینی دارد. علیرغم فرم کاملا جمع و جور آن، دچار دریچه گاز و سکسکه نمی شود.

البته، داغ است، اما نه به اندازه برخی از گزینه‌های مشابه، و طرفداران آن نیز پر سر و صدا نیستند، حتی اگر برخی افراد معتقد باشند که برای طراحی Max-Q باید کمتر بود.

صفحه‌کلید لپ‌تاپ به دلیل ماهیت کاملاً سفت، کمبود نور برای عملکردهای کلید ثانویه، نداشتن کارت‌خوان، صفحه‌نمایش 144 هرتزی کمی تیره و همچنین برچسب قیمت بالا، ممکن است چندان قابل توجه نباشد.

همانطور که در حال حاضر، قیمت این لپ تاپ 1899 دلار است که آن را بسیار گران می کند.

 

نقات مثبت
• ساخت و ساز زیبا
• کوچکترین لپ تاپ بازی
• خنک کننده محفظه بخار
• سخت افزار قدرتمند

نقاط منفی
• فاقد پورت اترنت است
• صفحه کلید غیر قابل توجه

 

لپ تاپ ASUS ROG G752VS OC Edition Gaming Laptop

خرید لپ تاپ ASUS ROG G752VS OC Edition Gaming Laptop

ایسوس که به خاطر ارائه لپ‌تاپ‌های باکیفیت و قیمت مناسب شناخته شده است، یکی از مشهورترین برندهای لپ‌تاپ در جهان است.

با ساختار مسی تیتانیوم، ASUS ROG G752VS تعریف واقعی دستگاه های بادوام است و برخی افراد حتی آن را به اندازه یک دسکتاپ محکم می دانند.

این لپ تاپ با داشتن 64 گیگابایت رم و بیش از 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، به سرعت یک دسکتاپ نیز می باشد و با قضاوت از تمام ویژگی های آن می تواند جایگزین مناسبی برای دسکتاپ باشد.

این لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است و دارای 1 سال ضمانت خسارت تصادفی است.

علاوه بر این، دارای پردازنده نسل بعدی اورکلاک شده است که آن را بسیار قدرتمند می کند. علاوه بر این، صفحه نمایش بزرگ 17.3 اینچی 1920 x 1080 p دارد که نمایشگر بسیار واضحی را ارائه می دهد.

از آنجایی که این لپ تاپ به طور ویژه برای اهداف بازی طراحی شده است، این لپ تاپ دارای یک سیستم خنک کننده باورنکردنی است که باعث می شود سریع تر کار کند و خنک تر بماند.

این لپ‌تاپ ۱۲.۵ درصد سرعت بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌دهد و تجربه‌ای را برای گیمرها و هکرها فراهم می‌کند که زندگی را تغییر دهند.

این لپ‌تاپ مجهز به فناوری چشمگیر تاندربولت اینتل، اتصال گسترده‌ای را ارائه می‌کند که آن را به گزینه‌ای قوی در بازار تبدیل می‌کند.

 

نقاط قوت
• عملکرد بازی استثنایی
• کیفیت ساخت قوی
• دارای پورت های زیادی است
• بارهای ذخیره سازی
• VR Ready

نقاط منفی
• ساخت و ساز سنگین
• قیمت گران
• عمر باتری کوتاه

 

 

  • علی یزدانی

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی