معرفی برسی و اموزش جدیدترین تکنولوژی و محصولات روز دنیا

اخبار برسی و مقایسه جدیدترین لپ تاپ , کامپیوتر , لوازم جانبی و ... و تکنولوژی های روز دنیا

معرفی برسی و اموزش جدیدترین تکنولوژی و محصولات روز دنیا

اخبار برسی و مقایسه جدیدترین لپ تاپ , کامپیوتر , لوازم جانبی و ... و تکنولوژی های روز دنیا

اولین رویداد Unpacked شرکت سامسونگ برای سال 2023 میلادی تا چند روز دیگر برگزار می‌شود و قرار است جدیدترین محصولات غول کُره‌ای طی آن معرفی بشوند که مهم‌ترینِ آن‌ها، گوشی‌های جدید گلکسی S23 هستند. البته محصولات دیگری هم قرار است طی این رویداد معرفی بشوند که به لطف اطلاعات درز کرده به بیرون، از کم‌وکیف آن‌ها تا حد خوبی اطلاع داریم و قرار است در این مطلب به محصولاتی بپردازیم که انتظار داریم در این رویداد با آن‌ها ملاقات کنیم.

گلکسی S23، گل سرسبد Unpacked 2023
همان‌طور که گفتیم، گوشی‌های گلکسی S23 مهم‌ترین محصولاتی هستند که طی رویداد Unpacked امسال معرفی می‌شوند. این سری گوشی شامل سه مدل Galaxy S23 Ultra، Galaxy S23 Plus و Galaxy S23 معمولی می‌شود. بعید است در این رویداد با تبلت جدیدی ملاقات کنیم و حتی بیشتر بعید است که هدفون جدیدی هم طی این رویداد معرفی بشود.

طراحی گوشی Galaxy S23 Ultra درست همانند نسل قبل است، اما در رنگ‌های جدید. این گوشی که در داخل خود به همراه یک دستگاه S-Pen عرضه می‌شود، یک نمایشگر 6.8 اینچی و یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ 45 وات دارد و سیستم دوربین پشتی آن شامل چهار دوربین می‌شود.


یکی از تغییرات اصلی S23 Ultra نسبت به S22 Ultra پردازشگر آن است که سریع‌ترین و قدرتمندترین نسخه پردازشگر SD 8 Gen 2 محسوب می‌شود و نام اختصاصی «Snapdragon Gen 2 for Galaxy» برای آن در نظر گرفته شده است. نسل جدید پرچمداران سامسونگ قرار است به این چیپست مجهز بشوند که بر پایه نود 4 نانومتری TSMC، یکی از بهینه‌ترین نودهای حال حاضر است. این نود علاوه بر ارائه عملکرد فنی عالی، به بهینه‌ترین نحو ممکن از باتری 5000 وات ساعتی این گوشی استفاده خواهد کرد.

تغییر بزرگ دیگر، سیستم دوربین است – این گوشی قرار است به سنسور جدید 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 مجهز بشود. این سنسور رزولوشن‌های خروجی متفاوتی دارد و بسته به سناریوی عکاسی می‌تواند پیکسل‌ها را به نسبت 16:1 یکپارچه کند و تصاویر 12.5 مگاپیکسلی بگیرد، یا اینکه نسبت را به 4:1 کاهش دهد و تصاویر 50 مگاپیکسلی ثبت کند. این سنسور توانایی ضبط ویدیوی 8K نیز دارد. از دیگر بهبودهای این سنسور می‌توان به بهبود Night Mode، ویدیوی پرتره و… اشاره کرد.

دیگر دوربین‌های پشتی این گوشی همان لنزهای 3x و 10x نسل قبل هستند، البته با یک سری بهبود جزئی. دوربین اولتراواید نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است که سنسور آن نسبت به مدل پارسال تغییر کرده و بهبود یافته است. دوربین این گوشی نیز مانند نسل قبل، از قابلیت‌های زوم 100x و «Moon Shot» پشتیبانی خواهد کرد.

از مدت‌ها پیش شایعات مختلف می‌گفتند که سامسونگ قرار است قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را نیز به گوشی‌های سری گلکسی S23 اضافه کند، اما این موضوع تأیید نشده است.

دو گوشی دیگرِ این سری یعنی گلکسی S23 معمولی و پلاس قرار است همچنان به پردازشگر پرچمدار SD 8 Gen 2 مجهز باشند. پنل پشتی این گوشی‌ها نیز مجدداً به طور کامل شیشه‌ای شده و یک رنگ جدید نیز برای آن‌ها قابل سفارش است.

شرکت سامسونگ از تاریخ اول فوریه، پیش‌فروش گوشی‌های سری گلکسی S23 را آغاز خواهد کرد. قیمت این سه گوشی برای بازار ایالات متحده نسبت به نسل قبل تغییری نکرده و همچنان از 800 دلار برای گلکسی S23، از 1000 دلار برای گلکسی S23 پلاس و از 1200 دلار برای گلکسی S23 اولترا آغاز می‌شود. البته در بازار اروپا شاهد افزایش قیمت هستیم و قیمت این گوشی‌ها 100 تا 150 یورو نسبت به نسل قبل بیشتر خواهد بود. البته مد نظر داشته باشید که مدل پایه گلکسی S23 اولترا 8/256 است ولی مدل پایه گلکسی S22 اولترا 8/128 بود.

لپ تاپ‌های Galaxy Book3
دیگر محصولات مهمی که قرار است طی رویداد Unpacked 2023 معرفی بشوند، لپ تاپ‌های سری Galaxy Book3 سامسونگ هستند. این سری لپ تاپ شامل چهار مدل Galaxy Book3 360، Galaxy Book3 Pro، Galaxy Book3 Pro 360 و Galaxy Book3 Ultra می‌شود.

هر چهار مدل قرار است به نمایشگرهای 2880×1880 پیکسلی Super AMOLED لمسی با نسبت تصویر 16:10، پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل، دو پورت Thunderbolt 4 و چیپ Wi-Fi 6E مجهز بشوند. از دیگر درگاه‌های این لپ تاپ‌ها می‌توان به یک پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک جک 3.5 و یک کارت‌خوان SD اشاره کرد.

منبع : سخت افزار مگ

  • علی یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی